dinsdag 1 juli 1980

Naar Pekka's flat

We gaan vandaag naar Vantaa, naar de flat van Pekka en Sinikka. Koffie bij een benzinestation en de lunch in Mantsala. Daarna naar het postkantoor om ma te bellen want ze is jarig vandaag. Ook bel ik Pekka, hij is er niet maar de telefoniste zal de boodschap doorgeven.
Intussen is het weer gaan regenen en dat maakt het fietsen een stuk onplezieriger. In Vantaa vinden we met moeite de flat. Pekka is er nog niet, dus eten we wat in een 'ravintola'. Een prima maaltijd, maar ik krijg last van mijn maag. Daarna weer terug naar Pekka´s flat, maar hij is nog niet thuis. Ik voel me steeds beroerder worden, dus besluiten we een hotel op te zoeken, Hotel Haaga. Daar belt Joke met Pekka en er blijkt sprake van een communicatiestoornis. De telefoniste had begrepen dat we elkaar bij het vliegveld zouden ontmoeten en daar stond Pekka dus om 8 uur! Hij laat zijn huissleutel door een vriend bij het hotel afgeven, zodat we morgenochtend de fietsen in zijn berging kunnen zetten. Want we willen morgen de trein naar Turku nemen. 
Na een heerlijk bad en een glas warme melk val ik in een diepe slaap.
Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten