donderdag 28 juli 1983

Eerste lekke band en een diepgaand gesprek

We zitten hier nog steeds in Stroud en hadden een droge nacht! Menno en ik waren van plan uit te slapen, maar we worden toch nog om half negen wakker. Menno heeft gelukkig géén last meer van zijn oor. 
Na het ontbijt gaan we frisbeeën tussen de koeien, eigenlijk stieren. Bram en Joke maken zich klaar voor hun tocht en we wensen ze goede reis. Dan wandelen we naar de stad. We kopen een blikje chocola, lopen wat winkels af en gaan terug naar de camping. We spelen met de frisbee en een stuiterbal. Om vijf uur komen Bram en Joke terug van hun fietstocht. Ze maken het eten, dat bestaat uit Schots ei, aardappels, bloemkool en smaakyoghurt toe. Als de afwasbak vrij is gaan Menno en ik er snel naar toe en laten de bak vollopen, waardoor te veel schuim op het water komt, dus dat wordt weer rotzooien. Menno achter mij aan met een hand schuim enz. En zo gebeurt het dat ik val. Het vallen is niet zo erg, maar… in de brandnetels. Dus volsmeren met Azaron en het valt nu wel weer mee. Na dit ongelukje toch nog lekker koffie met bitterkoekjes. 
We zijn nu (ik niet dus) aan het bestuderen van de fiets geslagen. Joke bijv. heeft de eerste lekke band en Bram een paar gebroken spaken en een gebroken as. Dus ik nu ook even kijken en hou mijn hart vast.
Niels
Bram en ik maken een fietstocht naar het zuidelijke deel van de Cotswolds. We rijden over kleine weggetjes en door leuke dorpjes. De afdaling naar Nailsworth gaat enorm hard, maar de klim op de terugweg is zo steil dat ik het grootste deel moet lopen. Het is de hele dag warm en zonnig. We besluiten de avond met een diepgaand gesprek met z’n vieren over leven na de dood en het mysterie van het heelal!
Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten