maandag 20 juli 1981

Aiguilles

We worden vanmorgen onder een onbewolkte lucht, met harde wind wakker. We hebben niet erg goed geslapen door de wind. Dan gaan we boodschappen doen en ontbijten, erg lekker. Daarna gaan Bram en mama fietsen en Bob en ik zwemmen. Daarna eten we een ijsje. Inmiddels zijn Bram en mama weer terug en gaan we naar het meer waar Dick en Els ook zitten. Dick gaat met de catamaran weg en dat gaat vreselijk hard. Later wordt Bram uitgenodigd en hij vindt het prachtig. Dan gaan we boodschappen doen en moeten voor Dick en Els ook wat meenemen. Dan lekker eten, entrecôte, sla en rijst. Ik doe na het eten de kaarten op de bus en ga ook even naar Dick en Els. Tot mijn verbazing staan Ron en Karin daar. 
Later gaan we naar de tent en gaan slapen. 
Menno

 
  
Bram en ik maken vandaag een fietstocht richting de Gorge. Eerst naar Aiguilles, dat is 6 km. klimmen. Daar koffie en fris en dan verder omhoog. We willen naar het hoogste punt (ca. 1200 meter), maar bij ruim 1000 meter komt Bram terug en zegt dat het hoogste punt nog veel te ver is. 


We genieten van het schitterende uitzicht op het Lac de St. Croix, stoppen een krant tegen de kou tijdens het afdalen onder ons T-shirt en vliegen naar beneden!
Midden in de nacht word ik wakker van de stilte: het waait niet meer, de mistral is voorbij!
Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten