woensdag 22 juli 1981

We huren een surfplank/zeilbootje

Op naar het meer om een surfplank te huren. Menno gaat als eerste van start, maar heeft moeite het zeil op te hijsen. Na vele pogingen geeft hij het op en wil naar de kant peddelen. Dat gaat langzaam en Bob besluit naar hem toe te zwemmen.  Ook hij krijgt het zeil niet omhoog, dus is het mijn beurt, maar ook mij lukt het niet. Dus brengen we de surfplank terug en huren een zeilbootje. Twee zwemvesten krijgen we mee en Bob en ik varen weg. Het lukt aardig, maar dan krijgen we een windvlaag en gaat de boot ondersteboven. Bob kan zich nog net onder het zeil uit werken en we gaan op de rand staan en aan de kiel hangen. Langzaam komt de mast horizontaal, maar dan slaat de wind onder het zeil en de boot slaat weer om. Nu proberen we hetzelfde maar dan met de neus van de boot in de wind. Dan komt hij overeind en kunnen we aan boord klimmen. Helaas ben ik wel mijn schoenen kwijtgeraakt. Na nog een tijdje gevaren te hebben brengen we de boot weer terug. De kosten zijn ƒ 45,- en we zijn een hoop wijzer geworden.
Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten