maandag 27 juli 1981

Kanoën in de Verdon

Na het ontbijt gaan we naar de Verdon om een kano of waterfiets te huren. We huren een driepersoons kano en een kajak voor 3½ uur. Na 1½ uur stoppen we omdat de stroom te sterk wordt en nog 20 meter verder is een stroomversnelling (tegen ons in). We gaan even aan de kant en daarna ga ik in de kajak een beetje varen, want ik wil proberen door de stroomversnelling heen te komen, maar dat mislukt. Ik sla om en word ondersteboven met de stroom meegesleurd. Ik kan uit de boot en de stroom komen en de boot + peddel bij elkaar houden. Het water is verschrikkelijk koud, maar dat merk ik pas als ik de spullen aan de kant heb. Tien minuten later komt er een grote kano voorbij die hetzelfde probeert maar dan ook omslaat. Er komen peddels, T-shirts en schoenen voorbijdrijven die door mij en anderen toch nog gered worden. We zien ook veel vissen zwemmen. 

 

Om kwart over drie brengen we de spullen weer terug. We drinken wat en gaan thuis wat eten. Daarna gaan we naar het meer en zwemmen en zonnen daar. Voor het eten drinken we nog wat in het dorp. We eten: aardappels, sperziebonen en merguez. Om 10 uur gaan Menno en mama naar de kermis.
Bob

Geen opmerkingen:

Een reactie posten