donderdag 23 juli 1981

Aups en Draguignan


Ik word al om half acht wakker en het regent. Slecht teken, maar wel lekker om een beetje in de tent te luieren en te lezen. Het ontbijt krijg ik op bed en daarna gaan we met de auto naar Aups om nieuwe schoenen voor Bram te kopen. De eerste winkel is niks, de enige schoenen die Bram wel wil hebben kosten 210 francs. In de tweede winkel hebben we iets meer succes; het is een sportwinkel en ik koop een blauw sportbroekje. Bram komt niet verder dan een paar sokken. Pas in de derde zaak slaagt hij: het wordt een paar schoenen van het merk 'Bopy' (in Nederland 'Gepy') à 70 francs. Daarna drinken we koffie en chocolademelk en gaan dan naar Draguignan. Daar telefoneren we eerst naar huis; Bram naar zijn moeder, mama probeert haar moeder (mijn oma, dus) te bellen, maar dat lukt niet en Menno en ik kunnen alleen Jannie bereiken. Het weer in Nederland is herfstig. 
In Draguignan bekijken we wat winkels en drinken koffie en chocolademelk en eten tosti’s. Dan gaan we naar de Gorges du Verdon, ook wel de 'Grand Canyon du Verdon' genoemd. De hele rit moet ik op mijn tanden bijten als we weer in zo’n gapende diepte van minstens honderd meter kijken. Bram draait ook een paar keer zijn hoofd om van de hoogtevrees. Er zijn een paar vreselijk hoge en steile bergtoppen bij en sommige dingen kan ik me nog herinneren van de vorige keer dat ik hier was, ongeveer 5 jaar geleden.
Thuisgekomen eten we aardappels, sla, kalfsvlees en yoghurt toe. Na de afwas ga ik douchen op een andere camping omdat daar wel warm water is. Die douches en wc’s etc. zijn helemaal nieuw en voor Frankrijk heel modern en hartstikke schoon, dus ik ben zeker van plan om het vaker te doen. Bram fietst nog een stuk en mama en Menno spelen yahtzee. Bram kijkt nog even z’n fiets na omdat hij geen goed verzet heeft. Morgen gaan we (Dick, Ron, Bram en ik) waarschijnlijk een stuk fietsen. We gaan nog even bij Dick en Ron kijken en daarna gaan we slapen.
Bob

Geen opmerkingen:

Een reactie posten