woensdag 7 januari 1970

1952-1955 zomerkamp en MULO


Ik ben een tijdje lid van de 'Gidsen', de katholieke variant van de padvindsters. In de zomer van '52 kamperen we een weekend bij een boerderij in Baarn. En ook Carla mag mee. Maar tijdens het spelen valt ze en houdt er een gekneusde pols aan over.
Van 1952 tot 1955 ga ik naar de St. Catharina MULO op de Groest in Hilversum, waar de nonnen erg streng zijn. Je mag bijv. geen mouwloze bloesjes of jurken dragen. En over een lange broek moet altijd een rok. Als ik dat een keer vergeet, word ik naar huis gestuurd om alsnog een rok over mijn broek aan te trekken. 
De foto hieronder is genomen voor de een of andere presentatie.

 
  
Met vriendin Bep Krijnen en onze diploma's.
Voor mijn 'plechtige communie' heb ik een fiets gekregen die door pa in elkaar is gezet. Omdat het thuis nog steeds armoe troef is, fiets ik twee keer per week vóór schooltijd naar de bakker om (goedkoop) brood van de vorige dag te kopen. Eerst deed Hans dat, maar als hij bij een boer gaat werken, neem ik het over.

Ma doet de wekelijkse boodschappen bij de 'Kijkgrijp' in Hilversum, de eerste supermarkt in Hilversum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten