maandag 23 juli 1979

Bezoek aan Bath

Menno is ’s nachts 2x wakker geworden van de koorts. De tweede keer heb ik met Bob van bed geruild en daarna is hij weer in slaap gevallen. Dus besluit ik vandaag hier te blijven. Bram en Bob gaan samen naar Bath. 
Water haal ik bij het oudere echtpaar voor wier huis het plantsoen ligt waar onze tenten staan. Zij is allerliefst, biedt een bed voor Menno aan en nog een voor mij als Menno daar niet alleen zou willen slapen. Heb ze vriendelijk bedankt en gezegd, dat ik eraan zal denken als Menno zieker wordt. Overdag gelezen, koffie gedronken, brood gegeten, afgewassen. Menno heeft nog anderhalf uur geslapen en we zijn blij als Bob en Bram weer thuiskomen. 
Joke

 
Vandaag met Bob naar Bath, waar we ook de was en de boodschappen moeten doen. In het centrum nemen we eerst koffie met gebak. Op een grasveld staan grote tenten waar zich allerlei theateractiviteiten afspelen. Dan vinden we de ingang van het Romeinse bad. Fantastisch is het! 
We zoeken een wasserette op. Tijdens de was ga ik boodschappen doen en als ik terugkom vind ik het deksel van de machine verdacht koud: we hebben met koud water gewassen! Terug op de camping hoor ik dat Menno nog steeds koorts heeft. Vervelend! 
Bram

Na het avondeten haal ik water bij de buren die me een sherry aanbieden. Ik drink hem maar half op omdat ik niet te lang wil blijven. Als Bram en ik later een wandelingetje maken komt de buurman langs. Hij biedt Bram een blikje bier aan en nodigt mij namens zijn vrouw uit om met haar per auto Bath te gaan bekijken! Erg lief en ik neem het dan ook graag aan! Ze laat me diverse mooie gebouwen, prachtige lanen, mooie ‘crescents in Georgian style’ zien, echt het oude gedeelte van Bath. Bij de laatste crescent hebben we een prachtig uitzicht over de stad. Weer thuis biedt ze me een kopje koffie aan. Haar man zet de koffie, gewone filterkoffie, want zij drinken ‘continental coffee’. Daarna moet ik de foto’s van kinderen en kleinkinderen bekijken en de in jaren opgespaarde ansichtkaarten van het plantsoen waar we kamperen. We babbelen nog wat en even later word ik keurig door de buurman met zaklantaarn naar de tent gebracht. Menno wordt nog even wakker als Bob naar bed gaat, maar slaapt daarna gelukkig door.
Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten