donderdag 26 juli 1979

Sevenoaks

Vroeg op vanwege de warmte. Na het ontbijt pakken we in en gaan om 10 uur op pad. Bram en Bob fietsen stevig door en Menno en ik wat langzamer. Mij gaat het te langzaam en ik ga er vandoor,nadat ik Menno vele malen tot iets meer tempo heb aangemoedigd. Hij rijdt echter volkomen ongeïnteresseerd, maar zal zich ’s middags verbeteren. We lunchen in Redhill en dan naar het einddoel van deze dag: Sevenoaks. Het is inmiddels bloedheet geworden en tijdens diverse klimmen vraag ik me af of we niet een zonnesteek kunnen oplopen. Bram heeft het moeilijk vanwege zijn knie die hij in Bath pijnlijk gestoten heeft. We zijn al om 3 uur in Sevenoaks en willen eerst iets drinken. De steile hoofdstraat beklimmend presteert Bram het ongelooflijke: hij breekt zijn crank en de pedaal blijft aan zijn voet hangen! Moeizaam (30 °C) loopt hij naar een fietsenmaker. Die kan hem niet helpen, maar belt een collega. En die heeft een crankstel, dus Bram op pad, fietsend met één pedaal en zijn andere voet achterop de bagagedrager. De fietsenmaker blijkt 4½ mijl verderop te zitten en dat heuvel op, heuvel af, met één pedaal. Ondertussen doen wij de boodschappen en wachten. Eindelijk, om kwart over zes komt Bram bezweet aan: de fietsenmaker heeft een nieuw crankstel gemonteerd. 
Om half zeven arriveren we bij de camping en om kwart voor acht kan er gegeten worden: rijst met vlees en groenten en smaakyoghurt toe. Hier kunnen we wel douchen maar dat is vrij prijzig: 25 pence per persoon. We douchen dus maar twee aan twee. Dan koffie en voor laat hebben we nog net een flaconnetje whisky. 
Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten