zondag 13 mei 1984

Gaten in de binnentent

's Nachts horen we geritsel en 's morgens ontdekt Bram twee gaten in de binnentent. Een dier heeft door de tent en door het plastic heen van het brood gegeten!
Om half zeven hoor ik Bill al rommelen. We denken dat hij weg wil zijn voordat de parkwachter arriveert, zodat wij het hele bedrag moeten betalen. Dus staan wij ook op. Maar een kwartiertje later staat de parkwachter voor onze neus. Hij kan het zich wel voorstellen dat wij niet in die gribus beneden wilden staan en zal ons het bike & hike tarief berekenen. Tot onze stomme verbazing vraagt hij alleen aan Bill $ 1.00 en vertrekt weer. Dat is dus een gratis nacht!
Het begint weer te regenen maar we willen toch opbreken. We trekken onze poncho's en plastic schoenhoesjes aan. En weer hebben we wind tegen. Om 12 uur stoppen we voor koffie en een sandwich. Ik neem warme chocola en dat smaakt heel wat beter dan die slappe koffie.

    

Het is intussen wat lichter geworden en de poncho's en schoenhoesjes kunnen uit. We gaan richting North Bend en Coosbay. We hadden door willen gaan tot Bandon, maar ik heb zere knieën en het begint weer te regenen, dus stoppen we in Sunset Bay State Park. Vandaag hebben we maar 30 mijl gefietst.
Bram doet de boodschappen en ik wil gaan douchen en mijn haar wassen. De douches zijn echter lauw en ik sta te blauwbekken, zodat ik me maar weer aankleed en in de slaapzak probeer warm te worden. Ook laten we de schoenen en de sokken drogen. Bram heeft een paar dikke, lange sportsokken gekocht en trekt daarover zijn plastic schoenhoesjes aan. Geen gezicht!
Lekker gegeten en langs het strand gelopen. Weer op de camping, genietend van de stilte en een beker koffie, kunnen we de zeehonden horen blaffen. De parkwachter komt langs en vertelt dat we $ 5.00 moeten betalen.
Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten