maandag 14 mei 1984

Nederlands met een Amsterdams accent

En nog steeds regent het. De slaapzakken zijn vochtig en mijn schoenen zijn ook nog nat. Ik val weer in slaap en als ik wakker word is het lichter geworden en zien we zelfs een zonnestraaltje! 
We verlaten de camping en slaan een weg in die na 5 mijl doodloopt in een park. Terug dus. Vervolgens gaat de weg steil op en neer, zonder een recht stuk. Wel mooie vergezichten. Koffie drinken we in Bandon, een mooi plaatsje met een gezellige oude wijk. Joke wil niet meer zo ver, dus informeren we in het stadhuis of er een camping in de buurt is. Er is inderdaad een camping, een K.O.A.-camping, 17 mijl van Bandon.
In het postkantoor posten we een brief en als we weggaan hoort een man ons praten. Hij zegt: "That's Dutch!". Klopt, antwoorden wij. "Nou, mijn vrouw en ik zijn ook Hollands". Wat leuk om hier Nederlands te horen met een Amsterdams accent! De twee families zijn 25 jaar geleden naar de V.S. geëmigreerd.

   
Na 17 mijl komen we inderdaad bij een K.O.A.-camping aan, maar wel een dure: $ 8.50. Bij een benzinepomp koop ik benzine voor de brander. Bij de pomp staat een plaatsnaambord 'Denmark'. Ik vraag de pomphoudster hoeveel mensen er in Denmark wonen. Twee, zegt ze, mijn man en ik...
Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten